Sytuacja mieszkańców Wawra pogarsza się z powodu modernizacji linii PKP w rejonie Dworca Wschodniego
Odnowa linii kolejowej PKP w okolicach Dworca Wschodniego staje się coraz większym kłopotem dla lokalnych mieszkańców. Prace, które odbywają się nawet po zapadnięciu zmroku, generują hałas, a dostęp do peronów jest utrudniony przez błoto. Co więcej, drzewa rosnące wzdłuż torów zostały wycięte.
PKP Polskie Linie Kolejowe, firma kontrolowana przez rząd, miała już dawno ukończyć rozbudowę linii kolejowej Warszawa – Otwock do czterech torów. W tamtym okresie mieszkańcy Wawra sprzeciwiali się planowanej wycince drzew rosnących wzdłuż ulicy Patriotów. Byli również przeciwni zamiarom usunięcia parkingów dla osób korzystających z pociągów aglomeracyjnych.
Wielkie obawy budził również planowany wiadukt dla pociągów dalekobieżnych między Radością a Miedzeszynem. Pojawiały się pytania, czy tory powinny być wygłuszane za pomocą ścian dźwiękochłonnych, które mogłyby dodatkowo zniszczyć estetykę okolicy. Niemniej jednak, społeczność lokalna jest zgodna co do jednego – konieczne jest stworzenie tuneli i przejść podziemnych pod torami. Szczególnie w Radości i Falenicy, gdzie bardzo często opuszczane szlabany powodują długie korki.